piatok, marca 21, 2008

Pochod proti drogám v Nitre 14.3.2008

Napriek správam o tom, že predchádzajúcu noc niekto veľmi múdry vylepil po meste plagáty a propagačné materiály, ako hákový kríž v ružovom srdiečku či údajné prehlásenie NO Nitry o tom, že homosexuálov nediskriminujú, sme sa aj tak v tento upršaný deň rozhodli na nadchádzajúcej akcii zúčasniť.

Na železničnú stanicu v Nitre prichádzame krátko po 16. hodine. Popri budove je už dav ľudí obkolesený policajtmi. Vystupujeme z auta a policajné kamery, ktorým kývame, zamierili aj na nás. Spolu s ďalšími kamarátmi sa približujeme na dohodnuté miesto, ale objavujú sa prvé problémy. Krytí pred systémom šálmi a čiapkami si to mierime do blízkeho podniku, kde sa dozvedáme, že niekto bol zatknutý. Volám kamarátom, aby za mnou prišli, ale nebolo to možné- policajti ich ani po dvoch hodinách na daždi nemienia rozpustiť či ustúpiť pochodu. Opäť nasadáme do auta a mierime si to do podniku v centre mesta. Pri vstupe sme si ale všimli prebiehajúcu policajnú akciu a tak sme sa rozhodli vrátiť sa čo najrýchlejšie späť. Po zhruba polhodine sme sa odhodlali ísť ta znova. Okrem iných vidím aj známe tváre z Bratislavy a prichádzajúcich kamarátov z východného Slovenska. Podnik číta vyše 50 ľudí, ktorí prišli podporiť akciu proti drogám. Po ďalšej polhodine vstupujú dnu "kukláči" sprevádzaní besnými psami, ktorí nie a nie sa správať tak, ako sa od nich očakáva. Keď konečne "kominári" odchádzajú za potlesku a zborového "A.C.A.B.!", si konečne skladáme ruky zo stolov a odkladáme občianky späť na miesta. Opäť volám kamarátovi, ktorý bol na stanici a oznamuje mi, že ich práve rozpustili a z pochodu nebude nič. Medzitým nám organizátor vysvetľuje, že mu policajti spravili nadránom domovú prehliadku, vzali ho so sebou a nepustili k telefónu. Sedel tam aj po poludní, bez možnosti upozornenia ostatných zainteresovaných či svojho právnika. Dôvodom pre zrušenie pochodu bol fakt, že nebol menovaný jeho zástupca v prípade, že by sa mu niečo stalo (aj keď sme sa neskôr dozvedeli, že ich bolo menovaných až 5...). Znova vítame policajtov, no už nie takých agresívnych. Už máme voľné ruky a pýtame sa, koľkokrát si ešte budeme musieť vykladať doklady, na čo nám opýtaný nevzrušene odpovedá, že mu to je jedno a že on plní len nariadenia svojich nadriadených. Svojou návštevou nás poctili i slečny z českej organizácie RWU, ktoré som si hlúpo splietla s inými dámami, na ktoré som čakala. Po zistení svojho omylu sa pomaly poberáme nazad do auta a razíme si to ešte do jedného podniku, či tam snáď niekto nebude. Strevávame pár známych a po chvíli sa odoberáme domov. Tak sa skončil náš výlet.

Nedá mi ale ešte nespomenúť pár indivíduí, buď hluchých a slepých alebo hlúpych. Na pochode proti drogám sa totiž objavilo aj množstvo opitých ľudí, alebo s protidrogovými heslami na oblečení s fľašou lacného vína v rukách. Takisto mi nejde do hlavy tá kopa zaistených nožov, boxerov a iných zbraní, ktoré aj tak skončili v rukách "zákona". Nabudúce sa, prosím, zamyslite nad myšliekou tej-ktorej akcie a radšej ostante doma, ako by ste mali robiť hanbu ľuďom, ktorí to myslia vážne!

Náš policajný zbor opäť dokázal, že ústava a osobné práva sú mu ľahostajné. Ja osobne som rada, že som z Nitry vyšla "len" s dvoma legitimáciami...

Organizátori si ale povedali "NIE" a rozhodli sa štátu ukázať, že sa im nepodarí zlomiť nás. Preto sa plánuje pochod znova, za tú istú vec, v tom istom meste, ktorý by sa mal konať niekedy v polovici apríla tohto roku. Dotyčným prajeme veľa šťastia a dúfame, že tentokrát nás už nezastavia.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Zdar,pochod v Nitre?Tesila som sa nan vyse mesiaca a ked sa konecne mal zacat a dozvedela som sa ze su tam policajti a kontroluju atd tak som si radsej vytiahla boxera,vyskakovacku a pamatovku a schovala som to k sestre. Bola som ozbrojena preto,bo mi bolo povedane ze pojdu aj nejaki afaci a tak som nechcela aby ma len tak zmlatili aspon nejaka sebeobrana.Ked som konecne vosla do arealu aj s kamaratkou,ktora si mimochodom vytahovala pamatovku az potom a kryt z mobilu co tam ma skinheads,ACAB a pod.si nedala k mojej sestre ale ku mne,nas cakali "mile pani policajtky" aby nas prehladali vsade kde mozu a este pekne si nsa natocili na kameru.Potom sme tam vyse hodiny mokli a mrzli(z coho someste teraz chora)aby nam povedali ze pochod nebude.Vsetky nervy co som mala by som zabila vtedy aj 100 acabakov...ked som sa ukludnila vysli sme si s kamaratom a este nejakou 20-40clennou partiou do mesta len tak sa prejst a odfotili sme sa na namesti ;)...
Uz sa tesim ked bude znova pochod a pojdem tam urcite!

Anonymný povedal(a)...

dobre moje dievčatko hlupučkéé :)